العودة   منتديات مزيكا تو داى > منتديات الأغاني > اخبار النجوم وروابط الفنانين > النقد السينمائى

النقد السينمائى قسم خاص للنقد السينمائى (الافلام) عامه

موضوع مغلق

أدوات الموضوع إبحث في الموضوع انواع عرض الموضوع
قديم 15-07-2009, 09:21 PM   #1
zizo_online24h
عضو مزيكاوي

الصورة الرمزية zizo_online24h

Lightbulb «عمر وسلمى 2».. تامر يسخر من حواجبه وشعر صدره و«كرش» مى عز الدين.. ويغازل «عالم الفن» ويعلن عن «مزيكا»

[]«عمر وسلمى 2».. تامر يسخر

تامر يغازل البنات، ويسخر من شعر صدره وحواجبه، أو بمعنى أدق يهزأ ممن يسخرون منه، ويلقى الإفيهات اللاذعة

التى تصل إلى حد الوقاحة فى بعض الأحيان، ويطلق الشتائم ومنها «يا واطية، اتفو يا...»، ويا ابن الـ....»،

كما يغازل شركة «عالم الفن» التى وقع لها مؤخرا ويمتلكها محسن جابر، وتظهر لقطات لقناة مزيكا، ذلك كله

فى فيلمه السينمائى الجديد «عمرو وسلمى2».

ورغم كل هذا ستجد قاعات العرض مليئة عن آخرها بالمراهقين والأطفال، جمهور تامر حسنى، الذى يتقبل أى شىء منه،

وكل حركة من حركاته، ويقومون بتقليده فورا، حيث يراهن تامر على القوة الشرائية لتلك المرحلة العمرية

التى لا تتحدث السينما بلغتها كثيرا، ويبدو أنهم وجدوا ضالتهم فى تامر، ويبدو أيضا وأكثر وضوحا أن هذا هو جمهوره.

وإن كان الجزء الأول من فيلم «عمر وسلمى» قد شهد جهدا مبذولا فى البناء الدرامى، والشكل السينمائى فإنه فى هذا الجزء

تشعر أن كل الأبطال «سايقين الهبل» فى مشاهد مكررة لا تقدم ولا تؤخر، وإفيهات تتكرر طوال الوقت، بدءاً من الأب عزت

أبو عوف، زير النساء المنفلت والقدوة لابنه بالطبع، والذى لا يختلف عنه كثيرا إلا أنه فى هذا الجزء يعانى من عجز جنسى

تحول إلى سلسلة من المشاهد المبنية على إفيهات جنسية من أول الفيلم إلى آخره.

وأيضا مى عز الدين أو «سلمى» الزوجة وهى «ملخومة» فى تربية الأولاد والعناية بالمنزل وتهمل نفسها، ويقول لها

«عمر» طول الفيلم «إيه الكرش ده.. أشفطى» رغم أن جسدها عادى جدا، ولكن يبدو أن المخرج لا يعتنى كثيرا بإقناع

المشاهد أو بالبناء الدرامى للعمل، وتطور الأحداث، بقدر اعتنائه بالإفيه الذى يطلقه تامر حسنى، كما أن مى تبالغ فى ردود

أفعالها وتعبيرات وجهها، وجاء أداؤها متشنجا طوال الوقت، وجاء صوتها عاليا.

هذا بخلاف الأطفال «الأواريب» الذين يتحدثون كما الكبار، ويلقون إفيهات والدهم، ويحاولون إصلاح العلاقة بين والديهما،

وذلك لكى ينتزع ضحكات الجمهور فى الصالة، حتى أنك تجد الابنة تقول لأبيها «إنت لطخ»، فيسألها باستنكار، من أين جئت

بهذه الكلمة فترد عليه قائلة «ماما بتقول عليك كدة».

فى «عمر وسلمى2» شخصيات بلا أساس، حتى جيران الأبطال كلهم جاءوا فى الفيلم لكى يهزروا ويرقصوا ويغنوا فقط

وليس لهم أى سبب درامى، والفيلم عبارة عن كليب أو عدة كليبات متراصة، والتى وجدها تامر فرصة لكى يقدم المطرب

كريم محسن الذى يتبناه وينتج له أول ألبوماته، حيث يظهر كريم معه فى الفيلم دون أى مبرر أيضا.

وأرجو من كل شخص يذهب لرؤيته فى السينما، ألا يفكر فى أنه ذاهب لرؤية عمل سينمائى، وأن يركز فى شىء واحد فقط،

هو تامر ثم تامر ثم تامر، الذى يسخر فى أحد مشاهد الفيلم من نفسه عندما تجلس زوجته بجواره تدير «الريموت كونترول»

لتشاهد قنوات الأغانى لتجد تامر يغنى على قناة مزيكا وتقول «تيمو حبيبى»، فيصرخ فى وجهها قائلاً: «غيرى الواد ده

بيستفزنى، فرحان بشعر صدره وحواجبه دول»، ولكن لا ينسى المنتج محمد السبكى، والذى يطل علينا فى لقطتين يصرخ فى

إحداهما مخاطبا مى عز الدين فى حجرة العمليات بالمستشفى، لحظة إنجابها ابنها، حيث تصاب بحالة هيستيرية فيصرخ فى

وجهها «اولدى» فتهدأ وتلد مباشرة، طبعا المنتج ومن حقه يفعل ما يريده .

بقلم/ علا الشافعى
للمزيد من مواضيعي

«ulv ,sgln 2»>> jhlv dsov lk p,h[fi ,auv w]vi ,«;va» ln u. hg]dk>> ,dyh.g «uhgl hgtk» ,dugk uk «l.d;h» hg]dk hgtk» jhlv dwdv p,h[fi sdvi ,dugk ,dyh.g ,sgln ,suv ,«;va» «l.d;h» «ulv «uhgl

قديم 15-07-2009, 09:38 PM   #2
بيزوووووو
عضو مخالف

تسلم ايدك على التحليل الجميل دة لاحدث افلام نجم الجير حقيقى نجم بجد

عارف والله لو دفعولى فلوس علشان ادخل بس اقعد واتفرج على الفيلم والله ما ارضى

يا هم هى ناقصة هم بلا وجع دماغ على رائ هنيدى كاتكم الارف مليتوا البلد هههههههههههههههه

بيزوووووو غير متواجد حالياً  

قديم 16-07-2009, 12:45 AM   #3
zizo_online24h
عضو مزيكاوي

Smile

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة بيزوووووو مشاهدة المشاركة
تسلم ايدك على التحليل الجميل دة لاحدث افلام نجم الجير حقيقى نجم بجد

عارف والله لو دفعولى فلوس علشان ادخل بس اقعد واتفرج على الفيلم والله ما ارضى

يا هم هى ناقصة هم بلا وجع دماغ على رائ هنيدى كاتكم الارف مليتوا البلد هههههههههههههههه

تسلم يا بيزووووووووو علي المشاركة الجامدة وأنا لما نزلت الفيلم عندي ما قدرتش اكمل نصه

بعيد عنك وعن السامعين كنت حنفجر من تمثيل تيمو اللذيييــــــــــــذ فوق العادة لدرجة انك تقفل الفيلم وتمسحة من علي الكبيوتر

خالص..... ....... ........

قديم 16-07-2009, 01:10 AM   #4
H.O.B.E
الأعضاء

الصورة الرمزية H.O.B.E

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة zizo_online24h مشاهدة المشاركة

تسلم يا بيزووووووووو علي المشاركة الجامدة وأنا لما نزلت الفيلم عندي ما قدرتش اكمل نصه

بعيد عنك وعن السامعين كنت حنفجر من تمثيل تيمو اللذيييــــــــــــذ فوق العادة لدرجة انك تقفل الفيلم وتمسحة من علي الكبيوتر

خالص..... ....... ........

iههههههههههه قال تامر حسنى مستنيك انت تتفرج عليه

هههههه مين انت اصلا شوف الفليم معدى فوق ال20 مليون والمركز الاول قبل نجوم السينما كلهم والكلام ده مش عدى عشان متقولش بكدب ده من نشره اخبار روتانا وكمان برنامج عرض خاص بتاع قناة المحور

بس بجد بجد تامر محتاجك تتفرج على الفليم وبعتلك رساله بيقولك اتفرج عشان خطرى ههههههههه

طيب انا عاوز اسالك سؤال انت بتكره تامر حملت الفيم ليه
وسؤال تانى عشان تامر الى بتكرهوا

انت بتكره تامر علطول بشوفك فى قسم تامر حسنى وبتقدم اخبار عنوا ليه هههههه وكمان انت بتكره تامر

علطول بتابع اخبارو ليه ده انت بتابع اخبار تامر حسنى وبتسمع اغنيه وبتشوف افلامه اكتر من عمرو دياب مطربك ولله وبحلف عشان عاوز تشوف غلطة وتروح محروق جاامد وتطلع تتكلم عليها زى الخبر ده ههههه

ده انت ضحكتنى ضحك قال تامر مستنيك تخش الفليم ولا حتى تتفرج عليه

نفسى اعرف نزلت الفليم ليه ههههههه

H.O.B.E غير متواجد حالياً  

قديم 16-07-2009, 01:24 AM   #5
zizo_online24h
عضو مزيكاوي

Smile

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة H.O.B.E مشاهدة المشاركة

هههههه مين انت اصلا شوف الفليم معدى فوق ال20 مليون والمركز الاول قبل نجوم السينما كلهم والكلام ده مش عدى عشان متقولش بكدب ده من نشره اخبار روتانا وكمان برنامج عرض خاص بتاع قناة المحور

بس بجد بجد تامر محتاجك تتفرج على الفليم وبعتلك رساله بيقولك اتفرج عشان خطرى ههههههههه

انت بتكره تامر علطول بشوفك فى قسم تامر حسنى وبتقدم اخبار عنوا ليه هههههه وكمان انت بتكره تامر

علطول بتابع اخبارو ليه ده انت بتابع اخبار تامر حسنى وبتسمع اغنيه وبتشوف افلامه اكتر من عمرو دياب مطربك ولله وبحلف عشان عاوز تشوف غلطة وتروح محروق جاامد وتطلع تتكلم عليها زى الخبر ده ههههه

ههههههههه ههههههههههههههههه

بجد بجد ثواني مش قادر أمسك نفسي من الضحك ههههههههههههه

اهههههههههه اللي طبعا انتا ما تعرفوش اني كنت بحب شخصية تامر حسني وطبعا حضرت ليــــــــــه هههههههههه

ثواني مش قادر أكمل كلامي هههههههههه حضرت ليه عمر وسلمي 1 في السينما ودا الطبيعي ههههههههه

وكنت منتظر أن عمر وسلمي 2 يكون أحسن من 1 لكن لأسف هههههههههههه ماطلعش ولا حتة نصة وأضطريت أني

أمسحة هههههههههه لأني أتفجئت بالفيلم ههههههههه عبيــــــــــــــــط زي ضحكي دا بالظبط

بس ههههههههه دا الاسلوب اللي المفروض ارد بيه عليــــــــــــــــــــــك ههههههههههههههههههههه

قديم 16-07-2009, 01:25 AM   #6
mohamed fisho md
عضو مزيكاوي

الصورة الرمزية mohamed fisho md

إرسال رسالة عبر Yahoo إلى mohamed fisho md

نجم الجير هيفضل فى الجبس على طول

قديم 16-07-2009, 01:39 AM   #7
H.O.B.E
الأعضاء

الصورة الرمزية H.O.B.E

اقتباس:
ههههههههه ههههههههههههههههه

بجد بجد ثواني مش قادر أمسك نفسي من الضحك ههههههههههههه

اهههههههههه اللي طبعا انتا ما تعرفوش اني كنت بحب شخصية تامر حسني وطبعا حضرت ليــــــــــه هههههههههه

ثواني مش قادر أكمل كلامي هههههههههه حضرت ليه عمر وسلمي 1 في السينما ودا الطبيعي ههههههههه

وكنت منتظر أن عمر وسلمي 2 يكون أحسن من 1 لكن لأسف هههههههههههه ماطلعش ولا حتة نصة وأضطريت أني

أمسحة هههههههههه لأني أتفجئت بالفيلم ههههههههه عبيــــــــــــــــط زي ضحكي دا بالظبط

بس ههههههههه دا الاسلوب اللي المفروض ارد بيه عليــــــــــــــــــــــك ههههههههههههههههههههه

هههههههههههههههههههههه
مين ده بكلم ابو ضحك جنان ههههههه ما هو الى ميعرفش يتكلم يتنزنق ويعمل كده

انت كنت بتحب تامر خخخخخخخخخخخ

طيب ليه بتغلط فيه فى المنتدى ده كل مشاركتك عن تامر حسنى بتبين انك بتكرهوا من يوم ما غنى

جاوب الكدب ملوش رجلين يابوا ضحكة جنان

هو عشان كسفتك هتقول كنت بحب تامر

هو كده واحد زى كده مش فاضى اصلا يسمع لمطربوا عمرو دياب لانوا بيتابع تامر حسنى اغنيه افلاموا كل اخبارو

ويدور على ااخبار المتفبركة وينزلها صح يا ابو ضحكة جنان جاوب متكسفش كده

وكمان شغال بالك بتامر ليه روح شوف مطربك عمرو دياب ولا انت خايف على عمرو من تامر

ما ردودك ومشاركتك فى المنتدى يا ابو ضحكة بتبين انك خايف على عمرو من تامر

وكمان لو انت مش منتبه لتامر ولا بتتكلم عليه يبقى المطرب ده فاشل ومش ينفع يوصل لعمرو صح يابو ضحكة

قال بتحب تامر قال بيكرهوا من يوم ما تولد ويقولك بحب تامر ليه الكدب يا ابو ضحكة:

وكمان بتابع اخبارو كلها وبتسمع كل اغانيه ليه كده بص زعلتنى يا بوضحكة تصدق بقى لو ااتكلمت تانى وانا عارف انك هتتكلم انا هخلى كل الى يخش الموضوع ده يضحك عليك يابو ضحكة وانا معك للصبح جالك الى هخليك تكره نفسك يا ابو ضحكةجال:

قديم 16-07-2009, 01:53 AM   #8
zizo_online24h
عضو مزيكاوي

Lightbulb

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة H.O.B.E مشاهدة المشاركة

سيبك بقا من الضحك العبيط اللي فوق وتعال نتكلم براحة ووحدة وحدة

حضرتك بادئ كلامك وبتقول ......( انتا مين أصلا .....) طبعا بشرك علي طريقتك في الكلام وأحترامك ليا

بخصوص الفيلم وتامر والايرادات انا ايه علاقتي بالحاجات دي انا جايب مقال بينقد الفيلم زي أي فيلم في السينما

قابل للنقد ولا دا علشان تيمو بيمثل فيه يبقي خلاص وأنا شايف أن اسلوب الكاتبة كان جميل وبسيط

بخصوص ان تامر محتاجني اشوف الفيلم فأنا بجد مش عارف ارد عليك أقوللك ايه بس انا لو تامر بعتلي حخليهم

يقوللو اني نايم وبكدا مش حروح .............. ولو هو كان عامل حاجة كويسة كان ممكن اني أفكر وأروح

وأمر لله ........................

ّّ

انت بتكره تامر علطول بشوفك فى قسم تامر حسنى وبتقدم اخبار عنوا ليه هههههه وكمان انت بتكره تامر ّّ

انتا عارف انتا كررت كلمت بتكره كام مرة في الجملة دي بس اكترمن 3 مرات

وأنا حجاوبك انــــــــــــــــــــــــــــا مابكرهـــــــــــــــــــــــــــــــش تيمــــــــــــــــــــــــو ولا غيره

انتا وغيرك مش قادريت تفهمو ان تامر دا بشر زينا قابل للنقد لـــــــــــــــــــيه ........ أنا بجد مش فاهم

يعني تامر مش زينا بشر بيضطئ ويصيب يبقي في أيه ............ لازم نكبر شوية في تفكيرنــــــــا أرجوك انتا شاب أو شابة

كبير وليك فكر يبقي لازم تقبل فكر غيرك من غير ما تتريق أو تستخف بيه لمجرد أنه بيعارضك في الفكر أو بينتقد

فنانك اللي بتحبة .........

انتا بيتقول اني بتابع أخبار تامر علي طووووووووووووول ............ يعني ايه كلامك ؟؟؟؟؟؟؟؟؟

انا زيك ببقا قاعد علي النت و فجأة أسمع خبر أن جاكسون عايز يعمل دويتو

فجأة ان تيمو عمل حفلة وخلط الشباب علي البنات .............. فجأة ان تيمو مش عارف سرق أغنية من لطفي بشناق

أن تامر بيكلم علي الهضبة أن تامر بيقول كلام مستفز .............. صاحبك تامر أخباره فضحااااااااااااااااااااااااااااااه أوي

أوي مش مستاهلة أني أتعب نفسي أتابع أخباره الراجل كتر خيره كل يوم يعملنا خبر جديد مجانا

أستحملني في أسلوبي لكن انتا فعلا أكلمت عليا بطريقة مش كويسة وأنا حاولت أني أرد عليك بطريقة توصلك بسرعة

وتكون كويسة علشان ما تضيقش مني وتحيــــــــــــــــــــــــــــــاتــــــــــــــ ــــي ليـــــــــــــــــــــــــــــك

قديم 16-07-2009, 02:32 AM   #9
H.O.B.E
الأعضاء

الصورة الرمزية H.O.B.E

اقتباس:

سيبك بقا من الضحك العبيط اللي فوق وتعال نتكلم براحة ووحدة وحدة

حضرتك بادئ كلامك وبتقول ......( انتا مين أصلا .....) طبعا بشرك علي طريقتك في الكلام وأحترامك ليا

بخصوص الفيلم وتامر والايرادات انا ايه علاقتي بالحاجات دي انا جايب مقال بينقد الفيلم زي أي فيلم في السينما

قابل للنقد ولا دا علشان تيمو بيمثل فيه يبقي خلاص وأنا شايف أن اسلوب الكاتبة كان جميل وبسيط

بخصوص ان تامر محتاجني اشوف الفيلم فأنا بجد مش عارف ارد عليك أقوللك ايه بس انا لو تامر بعتلي حخليهم

يقوللو اني نايم وبكدا مش حروح .............. ولو هو كان عامل حاجة كويسة كان ممكن اني أفكر وأروح

وأمر لله ........................

ّّ

انت بتكره تامر علطول بشوفك فى قسم تامر حسنى وبتقدم اخبار عنوا ليه هههههه وكمان انت بتكره تامر ّّ

انتا عارف انتا كررت كلمت بتكره كام مرة في الجملة دي بس اكترمن 3 مرات

وأنا حجاوبك انــــــــــــــــــــــــــــا مابكرهـــــــــــــــــــــــــــــــش تيمــــــــــــــــــــــــو ولا غيره

انتا وغيرك مش قادريت تفهمو ان تامر دا بشر زينا قابل للنقد لـــــــــــــــــــيه ........ أنا بجد مش فاهم

يعني تامر مش زينا بشر بيضطئ ويصيب يبقي في أيه ............ لازم نكبر شوية في تفكيرنــــــــا أرجوك انتا شاب أو شابة

كبير وليك فكر يبقي لازم تقبل فكر غيرك من غير ما تتريق أو تستخف بيه لمجرد أنه بيعارضك في الفكر أو بينتقد

فنانك اللي بتحبة .........

انتا بيتقول اني بتابع أخبار تامر علي طووووووووووووول ............ يعني ايه كلامك ؟؟؟؟؟؟؟؟؟

فجأة ان تيمو عمل حفلة وخلط الشباب علي البنات .............. فجأة ان تيمو مش عارف سرق أغنية من لطفي بشناق

أن تامر بيكلم علي الهضبة أن تامر بيقول كلام مستفز .............. صاحبك تامر أخباره فضحااااااااااااااااااااااااااااااه أوي

أوي مش مستاهلة أني أتعب نفسي أتابع أخباره الراجل كتر خيره كل يوم يعملنا خبر جديد مجانا

أستحملني في أسلوبي لكن انتا فعلا أكلمت عليا بطريقة مش كويسة وأنا حاولت أني أرد عليك بطريقة توصلك بسرعة

وتكون كويسة علشان ما تضيقش مني وتحيــــــــــــــــــــــــــــــاتــــــــــــــ ــــي ليـــــــــــــــــــــــــــــك
لا ذكى ياواد العب غيرها مش عليه الحوار ده انك تهتدى الموضوع انا الى معلموا للناس زيك كده

بص ياباشا الى بتقول انت والى زيك مش قادرين تفهموا

انت الى كلامك كلوا بيتقد بعضوا انا رجعت كل مشاركتك وشفت بتتريق على تامر ومش قادر تستحمل كلمه او اى نقد على عمرو ياااا الناس بقت تتحول ولا ايه

يا حبيبى الى بتفهم النقد حاجة والتريقة والاستفزاز حاجة

يعنى انا اصلا داخل اوريك بقى الاستفزاز بتاع الكبار يا ابو ضحكة جنان واتعلم بقى شوف يانونة

انت عامل غلابان دلوقتى وبتقول انا جايب نقد نقد ايه يا ابو نقد

يابنى انك كل كلام شتيمه فى تامر ومديح لعمرو دياب

واكبر دليل مشاركتك واستهزاءك للناس الى ببتكلم باحترام معاك فى المواضيع التانيه يااا ابو ضحكة

مش عارف ابو ضحكة معلقة معايا بس لايقة عليك

بص يا ابو ضحكة انت هنا قاعد على النت علطول وبشوفك علطول اى خبر وحش على تامر هنا تدخل وعملى فيها السبع رجاله

تقول هو ده تامر حسنى شكرا او على الخبر

ولا مثلا بقى انت عملت عن تامر موضوع بتتريق عليه فيه يااااه بوقك يكبر وضكتك تسمع الناس كلها يا ابو ضحكة جنان لما حد يقلك تشكر على الكلام الجميل تبقى فرحاااااااان اوى وعامل زى الناس الى بيبقوا اسمهم معتهوين

وترد عليه تقولى شكرا على ردك يا جميل هههه

ويا سلام بقى لو حد بيقلك عيب الى انت كتبوا بتبقى بتكتب على الكيبورد وانت ميت من العياط ومحروق عاوز تولع فى الى قال كده

يابنى ايه الكلام الى انت كاتبوا ده فوق مش انت كنت بتقول بحب تامر لالالا انت لازم تتعالج ازاى بتقول على تامر كده انا افتكرت انك محبتش الفليم بس زى ما بتقولل لالا انت مريض فعلا

يا حبيبى لما حد بيحب يدارى كسفتوا مبيتكلمش احسن لكن انت بقى اتكلمت فهتشوف بقى الرد

ينفسى يابنى تكبر بعقلك ده وتروح تعمل موضوع فى قسم عمرو دياب قول عليه عيب الى هو عملوا فى البوستر ده انوا مسقط البنطلون ولا انت بتكلمنى وعامل زيووووو اخييييه شكلك من الى بيقلدو عمرو وبيخافوا ينتقدوا ورايحين سيبين عمرو وبيتكلموا على تامر

اعقل كده يا ابو ضحكة وشوف انت بتكلم مين لانك مش هتخلص معاية من الاخر

حاول كده تشيل تامر من دماغك وروح تابع اخبار واغانى تامر وقول عليه الله يا هضبه هو ده عمرو دياب بتاعك

يابنى انا سالت واحد ديابى زيك كده اصلهم كلهم فى الضياع زيك بالظبط بقلوا هو عمرو دياب ده لو عمل ايه انت بتحبوا

بيقولى طبعا قلتلوا يعنى لو دياب كان هو الى بيغنى البوم تامر وتامر كان بيغنى البوم عمرو كنت هتقول على مين احسن راح قلى يابنى اى حاجة يقدمها الهضبه جاامد
وياريتوا مارد عليه لانوا اثبت ان كل الديابيه تعابنين ولازم يتعلجوا زى حضرتك كد يا ابو ضحكة

وانا كمان هسبتك ان انت لازم تعالج ومش بهظر انت انت بتقول الكلام ده

اقتباس:

ههههه ياراجل ده انت لازم تتعالج فعلا يابنى انت مش كنت لسه قايل انك بتحب تامر
دلوقتى خلاص من الى بيكرهوا وبتقول عليه الكلام ده
وكمان بتقول انى مش بتابع اخبارو ده انت اكتر مشاركتك فى المنتدى عن اخبار تامر المتفبركة والاشعات وتخش تقول تسلم ايدك
يابنى انت بتنقض نفسك ولله من كلامك ده

ازاى كنت بتحب تامر وكانت قصة فليم مش عاجبك

ودلوقتى بتكرهوا شخصيا واتحولت بقيت ديابى

مش عيب لما واحد شحط زيك يعمل الحركات الهبله ديه

يابنى ولله انت فى دماغك حاجة

كمل كمل انا معاك ما هى النهارده طالبه مجانين اكتب ياباشا متخودش بالك من الكلمة الى فاتت انا معاك للصبح

قديم 16-07-2009, 03:04 AM   #10
zizo_online24h
عضو مزيكاوي

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة h.o.b.e مشاهدة المشاركة
لا ذكى ياواد العب غيرها مش عليه الحوار ده انك تهتدى الموضوع انا الى معلموا للناس زيك كده

بص ياباشا الى بتقول انت والى زيك مش قادرين تفهموا

انت الى كلامك كلوا بيتقد بعضوا انا رجعت كل مشاركتك وشفت بتتريق على تامر ومش قادر تستحمل كلمه او اى نقد على عمرو ياااا الناس بقت تتحول ولا ايه

يا حبيبى الى بتفهم النقد حاجة والتريقة والاستفزاز حاجة

يعنى انا اصلا داخل اوريك بقى الاستفزاز بتاع الكبار يا ابو ضحكة جنان واتعلم بقى شوف يانونة

انت عامل غلابان دلوقتى وبتقول انا جايب نقد نقد ايه يا ابو نقد

يابنى انك كل كلام شتيمه فى تامر ومديح لعمرو دياب

واكبر دليل مشاركتك واستهزاءك للناس الى ببتكلم باحترام معاك فى المواضيع التانيه يااا ابو ضحكة

مش عارف ابو ضحكة معلقة معايا بس لايقة عليك

بص يا ابو ضحكة انت هنا قاعد على النت علطول وبشوفك علطول اى خبر وحش على تامر هنا تدخل وعملى فيها السبع رجاله

تقول هو ده تامر حسنى شكرا او على الخبر

ولا مثلا بقى انت عملت عن تامر موضوع بتتريق عليه فيه يااااه بوقك يكبر وضكتك تسمع الناس كلها يا ابو ضحكة جنان لما حد يقلك تشكر على الكلام الجميل تبقى فرحاااااااان اوى وعامل زى الناس الى بيبقوا اسمهم معتهوين

وترد عليه تقولى شكرا على ردك يا جميل هههه

ويا سلام بقى لو حد بيقلك عيب الى انت كتبوا بتبقى بتكتب على الكيبورد وانت ميت من العياط ومحروق عاوز تولع فى الى قال كده

يابنى ايه الكلام الى انت كاتبوا ده فوق مش انت كنت بتقول بحب تامر لالالا انت لازم تتعالج ازاى بتقول على تامر كده انا افتكرت انك محبتش الفليم بس زى ما بتقولل لالا انت مريض فعلا

يا حبيبى لما حد بيحب يدارى كسفتوا مبيتكلمش احسن لكن انت بقى اتكلمت فهتشوف بقى الرد

ينفسى يابنى تكبر بعقلك ده وتروح تعمل موضوع فى قسم عمرو دياب قول عليه عيب الى هو عملوا فى البوستر ده انوا مسقط البنطلون ولا انت بتكلمنى وعامل زيووووو اخييييه شكلك من الى بيقلدو عمرو وبيخافوا ينتقدوا ورايحين سيبين عمرو وبيتكلموا على تامر

اعقل كده يا ابو ضحكة وشوف انت بتكلم مين لانك مش هتخلص معاية من الاخر

حاول كده تشيل تامر من دماغك وروح تابع اخبار واغانى تامر وقول عليه الله يا هضبه هو ده عمرو دياب بتاعك

يابنى انا سالت واحد ديابى زيك كده اصلهم كلهم فى الضياع زيك بالظبط بقلوا هو عمرو دياب ده لو عمل ايه انت بتحبوا

بيقولى طبعا قلتلوا يعنى لو دياب كان هو الى بيغنى البوم تامر وتامر كان بيغنى البوم عمرو كنت هتقول على مين احسن راح قلى يابنى اى حاجة يقدمها الهضبه جاامد
وياريتوا مارد عليه لانوا اثبت ان كل الديابيه تعابنين ولازم يتعلجوا زى حضرتك كد يا ابو ضحكة

وانا كمان هسبتك ان انت لازم تعالج ومش بهظر انت انت بتقول الكلام ده

ههههه ياراجل ده انت لازم تتعالج فعلا يابنى انت مش كنت لسه قايل انك بتحب تامر
دلوقتى خلاص من الى بيكرهوا وبتقول عليه الكلام ده
وكمان بتقول انى مش بتابع اخبارو ده انت اكتر مشاركتك فى المنتدى عن اخبار تامر المتفبركة والاشعات وتخش تقول تسلم ايدك
يابنى انت بتنقض نفسك ولله من كلامك ده

ازاى كنت بتحب تامر وكانت قصة فليم مش عاجبك

ودلوقتى بتكرهوا شخصيا واتحولت بقيت ديابى

مش عيب لما واحد شحط زيك يعمل الحركات الهبله ديه

يابنى ولله انت فى دماغك حاجة

كمل كمل انا معاك ما هى النهارده طالبه مجانين اكتب ياباشا متخودش بالك من الكلمة الى فاتت انا معاك للصبح

بس بس أهدا انتا ايه ياعم وحدا وحدا علينا يا عم احنا مشقدك ......... واضح من أسلوبك و كلامك أن انتا

شخص محترم جدا ومحترم دي حط تحتيها 18 خط

بص من أداب الحديث وانا ما بعلمكش أداب الحديث ولا حاجة لأن حضرتك بطرقتك دي عايز تعدي كي جي 1

في التخاطب مع الاخر ........ المهم ....... لازم يا ياكبير تحترم أوي الشخص اللي بتكلمه حتي لو انتا شايف أنه

أقل منك ........ أوعا في لحظة تحس أنك كبير أو قوي لأن كل كبير في اللي أكبر منه وكل قوي في اللي أقوي منه

تمام ..... تمام ........ طبعا انا لو ماقلتش الكلمتين دول يا عالم كان ممكن تكتب ايه تاني علي التكست وبعدين نحول

الموضوع الي شئ مؤسف ومخزي للناس اللي بيدخلوا علي السايت ......... فياريت قبل ما تكتب أي رد عليا تاني

أفتكر كويس أنك هنا في سايت مش حنبالغ لو قلنا عالمي يعني كل كلمه بتتكتب بتتحسب علينا قبل ما تسئ ليك

انتا هنا مش بتكلم ابن خالتك علشان تقول كل الكلام الغريــــــــــب اللي انتا قولته فوق حاول تبقا أرقي من كدا علشان نقدر

نكمل الحوار ماشي يا قمر ...................... عدي علي المهم وصحصح معايا يا تيمو

طبعا انتا للأسف في عندك شوية عدم تركيز في القرائة ودي مشكلة غير عدم التركيز اللي عندك برضو في الكتابة

يعني أنا كتبت بقولك أنا ( كنت ) وكنت دي يا تيمو عندنا في العربي فعل ماضي يعني ...... كان ......... شوفت ازاي انتا

محتاج تعيد كي جي 1 من تاني في العربي يبقي عندك الادب في الكلام والنحو في العربي ضايعين خالص ركز عليهم

أوي ودي نصيحتي ليك ولكل الناس المحترمة اللي زيك

كنت بحب تامر لما كان بيغني كويس ........ لما كان اسمه مطرب ............. لما كان بيحترم كل الناس ............

...... لما كان بينقي كلماته ............ وحتي لما اتسجن بردوا قلنا كولنا دا شاب وأتظلم والمفروض نقف جنبة ............

......... لكن تيمو للأسف بهدل الدنيا خالص وبقا مش تامر بقا تيمو ..... أي أغاني أي كلام المهم الكليب يكون تيييت

طلاما حيجيب فلوس يبقا مش مهم الابداع خلاص ما هو في متلقي وجمهور غلبان حطلع كل شوية أقلهم انتو حبايبي وهما

علي طول حيشترو الشريط بتاعي يبقي أتعب نفسي ليه ..........

دا تامر بتاعك اللي بقا تيمو .... فاهم يا تيمو ........

انتا بقا يخصك أيه في أرائي انا احبة ما أحبوش انتا أيه دخلك طيب انا أكتب زي ما أنا عايز أعدي المنتدي اللي أنا عايزة

حضرتك دورك أيه في الموقع علشان تقولي أكتب أيه أعلق أزاي ......... يعني معلش فهمني أنتا أديت لنفسك الحق

أنك تكلم بالطريقة بتاعتك دي وكأنك بتكلم عيل صغير في البيت عندكوا ........ ليه أنتا أكلمت عليا وكأنك بتحاسبني

علي رأي .............. بجد انا مش عارف أقولك ايه لكن اتمني انك في ردك عليا تكون طرقتك شويه محترمة عن كدا

علشان أقدر أكمل كلامي معاك وبدرو تقبل من تحيــــــــــــــاتي وأنا منتظر ردك

موضوع مغلق